CUMALIKIZIK

Cumalıkızık , Bursa'nın en meşhur  köylerinden biridir.  Uludağ'ın eteklerinde bulunan bu köy 14 yıl gibi uzun bir süre çalışmalar sonucu "UNESCO - Dünya Miras Listesi" ne girmiş bulunmaktadır. 700 yıllık gizemi ile Bursa'nın gezilip görülmesi gereken en güzel yerlerinden birisidir.


Cumalıkızık, Osmanlı dönemi konut dokusunu günümüze kadar koruyan bir köydür. Osmanlı dönemi sivil mimarisini günümüze taşıyan Cumalıkızık Evleri, koruma altına alınmıştır. Bursa’nın doğusunda yer alır. Günümüzde ilin Yıldırım İlçesinin bir köyü konumundadır.


Orhan Bey zamanında vakıf köyü olarak kurulmuş bir yerleşim bölgesidir.


 Osmanlıların Bursa’da ilk yerleştikleri bölgelerden olan Cumalıkızık, 180’i halen kullanılan, bazılarında ise koruma ve restorasyon çalışmalarının yapıldığı toplam 270 evden oluşmaktadır.


Ben ona dedim ki
Suyun üç hali var
Dördüncüsü sensin.
Taşların saltanatında
Bir gönül iklimiyim
Ağzımda esensin.
Rüzgârla yaprağın aşkı
Neyse dört mevsim
Öyle süreceksin.
Eşiğinde duracağım
Yıpranmış ve kirli
Kirpiğinle sileceksin.
İnsan adım atmazsa
Gidemez ki iyiliğe
Hüznümü düzeltensin
Benim geldiğim geçmiş
Çok açık bir yazıdır
Parmağınla okuyansın.
Zamanı saymayı
Yeniden öğreniyorum
İbresin çekisin yelkovansın.
Kalbim
Uzun menzilim benim
Yolumu karşılayansın.
Ben ona dedim ki
Bütün kuşlar tünedi
Göğsümdeki tek kanatsın.

- @melaikepia -



0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bursagram

Bursa'nın en kaliteli sosyal içerik platformu.Reklamsız kaliteli içerik ve fotoğrafları ile size sunuyor.Daha fazla içerik takibi için e-bültenimize kayıt olabilir, yazar alımı içinde iletişim bölümünden bizlere ulaşabilirsiniz.

Popüler Yayınlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *